Ένας θεμελιώδης σκοπός της εκπαίδευσης είναι να καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και την κοινωνική ευαισθησία των μαθητών, να προβάλλει την αξία της ανεκτικότητας και του σεβασμού στο διαφορετικό, να ενδυναμώνει τη διάθεση προσφοράς προς το συνάνθρωπο. Το σχολείο μας κατέβαλε και φέτος προσπάθεια να υπηρετήσει αυτό το σκοπό, αξιοποιώντας όχι μόνο τις δυνατότητες που δίνει η καθημερινότητα της σχολικής ζωής αλλά οργανώνοντας και μια σειρά από πρόσθετες δράσεις.
Συμμετοχή στo Πρόγραμμα Αναδοχής Παιδιών της Action Aid.
Η σχολική κοινότητα, στο πλαίσιο του προγράμματος αναδοχής παιδιών της Action Aid, συνέχισε την οικονομική υποστήριξη του ανάδοχου παιδιού, του Phu από το Βιετνάμ, το οποίο φέτος οι μαθητές/τριες γνώρισαν από φωτογραφίες και ζωγραφιές του καθώς και από μια επιστολή του.

“Ένας κόσμος, δύο όψεις” : Σεβασμός του διαφορετικού.
Φιλοξενήθηκε στο σχολείο η Σαλαβγιά Παρασκευή, παραπληγική η ίδια και παράλληλα σύμβουλος ατόμων με αναπηρία και δημιουργός της ταινίας ”Ένας κόσμος, δύο όψεις” ενός αυτοβιογραφικού κοινωνικού ντοκιμαντέρ ευαισθητοποίησης (14/11/2023). Η κυρία Σαλαβγιά συζήτησε με τους μαθητές/τριες με στόχο να τους ευαισθητοποιήσει και να προβάλλει το μήνυμα ότι «οι άνθρωποι με φυσική ή μη αναπηρία πρέπει να πιστέψουν στον εαυτό τους και να απολαύσουν τη ζωή». Αυτός ήταν και ο στόχος της ταινίας της, την οποία παρουσίασε στους μαθητές/τριες.


Για την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα αναπηρίας και γενικότερα διαφορετικότητας προβλήθηκαν και φέτος σχετικές ταινίες, με συμμετοχή του σχολείου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων («Ο αδερφός μου κυνηγάει δεινόσαυρούς»), καθώς και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας («Όσκαρ και Λίλη»), οι οποίες συνοδεύτηκαν από εκπαιδευτικές δραστηριότητες στα τμήματα που τις παρακολούθησαν

Ανθρώπινα δικαιώματα
Σε συνεργασία με τη μη κυβερνητική οργάνωση ΑΧΙΟΝ HELLAS οργανώθηκαν βιωματικές δράσεις με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα, στις οποίες συμμετείχαν μαθητές των τριών τάξεων του γυμνασίου, με εμψυχώτρια την εκπαιδευτικό Αυγουστή Ειρήνη (19/4).
Συνήγορος του Παιδιού
Προσκλήθηκαν στο σχολείο δύο εκπρόσωποι του «Συνήγορου του Παιδιού», η ψυχολόγος Μπαφέ Νίκη και η νομικός Μοσχοπούλου Αλεξάνδρα (12/4/2024). Η ψυχολόγος είχε δύο συναντήσεις με τους μαθητές/τριες της α΄ και της β΄ γυμνασίου και στη συνέχεια οι δύο καλεσμένες συνομίλησαν με το σύλλογο διδασκόντων σχετικά με τις αρμοδιότητες του «Συνηγόρου του Παιδιού» και τη δυνατότητα καθοδήγησης των εκπαιδευτικών ώστε να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά, αν αυτό χρειαστεί, για την υποστήριξη των μαθητών/τριών τους.
ΟΧΙ στον διαδικτυακό εκφοβισμό
Στην κατανόηση του φαινομένου και των διαστάσεων του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying) και στην προστασία των μαθητών από αυτόν αλλά και γενικότερα από το ηλεκτρονικό έγκλημα στόχευαν οι ομιλίες στους μαθητές/τριες του Ι. Κατσαρού, διοικητή του Α.Τ. Νάξου(13.11.2023) καθώς και του αξιωματικού της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος Χ. Καρρά (19.4.2024)

Φροντίδα του … Ζαχαρία
Και βέβαια η ευαισθησία μας δεν μπορεί να αγκαλιάζει μόνο τους ανθρώπους, αλλά απλώνεται σε όλη τη φύση και τα ζώα. Έτσι την 4η Απριλίου που καθιερώθηκε με εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, το σχολείο μας ανέλαβε να φροντίσει για τον εμβολιασμό του Ζαχαρία, της γάτας που έχει «υιοθετήσει» η σχολική μας κοινότητα. Ευχαριστούμε τον κτηνίατρο Δημήτρη Σίμο, που ανέλαβε αφιλοκερδώς τον εμβολιασμό και τη φροντίδα της γάτας μας. 
